Domo-kun Cute

Followers

Sunday, January 30, 2011

Manchester United tepi Southampton 2-1





LONDON (AP): Manchester United memerlukan rally babak kedua ke tepi pihak ketiga-lapis terkini Southampton 2-1 di babak keempat Piala FA pada hari Sabtu, dan equalizer akhir Salomon Kalou's diselamatkan juara bertahan Chelsea dalam seri 1-1 di Everton.
United 1-0 turun pada babak pertama di St Mary's Stadium, tapi para pemenang 11-masa dan Liga Premier pemimpin dielakkan suatu berkat marah gol oleh striker Michael Owen dan Javier Hernandez dalam masa 10 minit selepas berehat.
Everton didominasi untuk mantra panjang melawan Chelsea dan memimpin ketika striker Louis Saha menuju rumah penjuru oleh Leighton Baines di ke-62.
Chelsea menyamakan kedudukan melalui pengganti Kalou, yang menghabiskan serangan balasan yang mengalir di ke-75 dengan tembakan yang menggeliat ke sudut jauh untuk mendapatkan pasukannya replay.
Kelima-tier sisi Crawley Town kehilangan dua penalti namun masih menjadi kelab non-kumpulan pertama yang lolos babak kelima pertandingan sejak tahun 1994 berkat kemenangan 1-0 di Torquay 10 orang, sementara ada pasukan yang menang untuk Premier League Aston Villa dan Birmingham.
Syarikat menerjunkan sisi kedua-dua string melawan Southampton dan terpesona di babak pertama di pantai selatan.
Orang-orang Suci seharusnya sudah maju jauh sebelum Richard Chaplow menerkam pada pusat United kembali kesalahan Jonny Evans 'di 45 melonjak ke daerah itu dan menghancurkan tembakan kaki kanan tinggi ke jaring di pos dekat, melewati kiper debutan Anders Lindegaard.
United Alex Ferguson menanggapi dengan melemparkan pada sayap Ryan Giggs dan Nani untuk separuh kedua, dan perubahan mempunyai kesan yang diingini.
"Mereka bermain bagus dan selalu sukar dalam pertandingan di Piala FA di babak pertama," kata Owen. "Tapi pasti mereka ban dan itu seringkali merupakan cara bahawa pasukan yang lebih baik datang baik di 30 minit terakhir."
Owen, yang menghentam pos pada babak pertama dengan sebuah salib salah, bertindak balas terpantas untuk Gabriel Obertan's dibelokkan silang untuk pulang dari lapan meter di minit ke-65.
Hernandez selesai turnaround dengan menjalankan ke bola luhur Ryan Giggs melalui-dan memukul menyelesaikan di luar pos.
United 2-0 turun dalam Surah perlawanan Liga Perdana di Blackpool pada hari Selasa sebelum memantul kembali untuk menang 3-2 dan mengekalkan rekod tak terkalahkan pasukan dalam kempen.
Chelsea bahkan dikatakan lebih beruntung dari Amerika, dengan Everton di atas untuk majoriti perlawanan di Goodison Park.
"Untuk kembali ke dalam permainan, kami mempunyai sikap yang baik dan semangat yang baik," kata pengurus Chelsea Carlo Ancelotti. "Itu tidak mudah - Everton menekan kami sepanjang masa."
Chelsea nyaris merebut kemenangan ketika gelandang Brazil Ramires menghentam pos di 86, sementara Everton striker pengganti Jermaine Beckford terpaksa menyimpan sebuah akrobatik dari Petr Cech di menit akhir.
Jack Rodwell, Fellaini Marouane dan Seamus Coleman mempunyai semua dekat dahulu pergi untuk Everton, yang kalah 2-1 untuk Chelsea di final 2009 di Wembley.
"Saya tidak berfikir anda boleh datang jauh (dari perlawanan) dan mengatakan Chelsea benar-benar mengancam," kata pengurus Everton David Moyes. "Saya fikir kita melihat sisi yang lebih mungkin untuk mencetak gol dari Chelsea."
Chelsea telah memenangi tiga daripada empat Piala FA terkini, termasuk dua terkini. Pasukan ini ingin menjadi yang pertama untuk memenangi piala itu selama tiga musim lurus sejak 1886.
Dalam dua yang lain semua perlawanan Liga Perdana, Sabtu, Aston Villa mengalahkan Blackburn 3-1 di Villa Park dan 0-0 Bolton diadakan di rumah dengan Wigan.
Ciaran Clark, mantan veteran pemain sayap Perancis Robert Pires dan Nathan Delfouneso Villa mencetak gol, semua mereka datang pada semester pertama. Nikola Kalinic telah menyamakan kedudukan untuk Blackburn di 18, sementara Villa harus bertahan 28 minit terakhir dengan 10 orang setelah menghantar-off Nathan Baker untuk mengatasi berbahaya pada David Hoilett.
Birmingham, yang mencapai final Piala Liga di tengah pekan, rally untuk mengalahkan saingan Midlands Coventry 3-2 berkat gol babak kedua oleh pemain pinggiran Stuart Parnaby dan Kevin Phillips.
Coventry, yang bermain di Liga Championship peringkat kedua, pergi 2-0 sampai dengan 26 minit tetapi pada-pinjaman gelandang David Bentley menjaringkan gol dalam 35 untuk memulakan fightback Birmingham.
Matt Tubbs mencetak pemenang untuk Crawley, yang merupakan puncak Blue Square Premier League - kumpulan Inggeris kelima tertinggi.

Dalam kejutan lain hari itu, Kumpulan Championship sisi Watford Swansea dan kehilangan rumah sesuai untuk Leyton Orient dan Brighton, yang keduanya bermain di divisi tiga bolasepak Inggeris itu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...