Domo-kun Cute

Followers

Saturday, July 23, 2011

Vaksin Baru Malaria Dilancar Di Australia


Vaksin baru yang dikatakan dapat membendung jangkitan daripada semua jenis parasit malaria akan dilancarkan di sebuah universiti di Queensland minggu ini.

Australian Associated Press (AAP) dalam laporannya berkata vaksin yang dinamakan 'PlasprotecT' akan diperkenalkan ketika perasmian Makmal Vaksin untuk Dunia Membangun di Institute for Glycomics, Griffith University.

*Kongsikan kepada kami produk anda, lokasi perniagaan, dan kehebatan tentang produk anda! Mari daftar di http://direktori.iluvislam.com sekarang! Promosi RM5 selama sebulan!

Vaksin itu menggunakan dos yang tersangat rendah parasit malaria yang telah 'ditidurkan' menerusi rawatan kimia yang unik.

Parasit yang 'ditidurkan' itu kemudian dipindahkan kepada sukarelawan yang mengambil bahagian dalam percubaan ke atas manusia untuk fasa pertama bagi tempoh 12 bulan akan datang, kata laporan AAP tersebut.

Proses itu dijangka menghasilkan tindak balas pelalian yang akan menentang jangkitan semua jenis parasit malaria yang diketahui manusia.

Vaksin yang baru dipaten dan dijenamakan PlasProtecT akan dibangun di makmal terbabit.

Melbourne, 11 Julai

*Berita ini dibawa oleh Bernama (Pertubuhan Berita Nasional Malaysia). iluvislam.com merupakan pelanggan rasmi Bernama.

*Sumber imej : Google Image

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...