Domo-kun Cute

Followers

Friday, September 30, 2011

+++Penjara Mewah+++


Kata orang bukan senang menjadi senang, bukan susah menjadi susah.Kali ni terbalik pulak nak menjadi susah (buat jahat ) tapi menjadi senang ( dapat layanan bagus di penjara) aahh pening lak hehe..Apa yang pelik, itulah berlaku di Penjara Halden di Norway , diantara penjara ke-2 terbesar di Norway. 

Penjara ini boleh menempatkan 252 banduan yang terdiri daripada 10 / 12 sel yang tersusun seperti asrama perguruan tinggi.Setiap sel dilengkapi bilik mandi peribadi,Tv plasma dan boleh tengok permandangan diluar melalui tingkap. 


Mungkin korang akan bertanya...adakah penjara ini menyerupai asrama perguruan..? oohh tidak..jangan samakan ngan asrama murahan tu...hehe..kalau korang nak tau ..Penjara Halden ni ada kemudahan seperti GYM,ruang latihan , perpustakaan , tempat melawat keluarga , gelanggang bola sepak dan paling luar biasa adalah sebuah studio suara!.. 

Dan ditambah lagi dengan jeles, design penjara ini bukan main cincai2..malah telah diupah seorang grafiti bernama Dolk..dan kadar upah dia...MAK AIHHH 1JUTA! 


Objektif utama mereka membuat penjara mewah seperti ini adalah  untuk bertujuan merehabilitasi iaitu membolehkan si banduan hidup seperti manusia normal atau mengambil kegiatan biasa seperti bersukan dan sebagainya daripada terus menghukum mereka.Pihak penjara juga bertujuan seperti memerli mereka bahawa yang penjara Halden ini lebih mewah dari apartment mereka.Pelikkan? 


gelanggang bola keranjang penjara Halden 

bilik penjara macam hotel 5 bintang 

 sudi2kanlah datang kalau nak hehe


permandangan luar penjara Halden


dapur dan bilik air peribadi 

          muzik studio 






perpustakaan


                                              chef untuk memasak dipenjara 



Ayat-ayat Kristal
anyone deserves a second chance (terminator 4-terminator salvation) 

p/s - semua manusia melakukan kesilapan , dan berilah peluang untuk mereka menebus kesalahan mereka. ayat2 kristal diambil dari movie terminator 4.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...