Domo-kun Cute

Followers

Friday, December 30, 2011

Nostalgia Atukku


Assalamualaikum...  hari ini aku hendak kongsi tentang kisah lalu semasa atuk aku sekolah di kolej melayu kuala kangsar (MCKK) di Perak. Banyak kisah yang dilalui oleh atukku semasa bersekolah disitu.

Dibawah ni gambar MCKK yang lama.

Dan yang ini gambar MCKK yang baru.

Ni pula logo sekolah MCKK.




Tak silap aku dorm sulaiman uh.. adalah dorm atuk aku tetapi dorm idris pula aku tak tahu... aku rasa time uh aku main ambil gambar je... hehe....atuk aku cakap dulu guna katil kayu loker kayu...sekarang semua berubah...



Ni gambar dewan makan

Ni pula gambar gelanggang tenis...

Ada gambar yang aku tak tahu apa tempat tersebut... sorry tempat tu je yang aku tahu... ada tempat lagi yang aku tak lalu disitu sebab aku leka dengan ambil gambar kat situ sehingga aku tak perasan atuk aku pergi ke blok-blok lain... dan aku lupa pula nak ambil gambar bas lama tahun berapa ea... haiyo... tak ingat lak aku... huhu...














Segala yang dilalui oleh beliau, semuanya diceritakan olehnya kepada cucunya iaitu aku dan adikku firas... time uh aku rasa gembira mendengar kisah-kisah yang dilaluinya.. rasa macam seronok pula... maklum la budak zaman sekarang tak sama dengan budak dulu... 
 
P/S semasa kita bersekolah... janganlah kita kata tak nak sekolah, apabila kita menjalankan tanggungjawab kita di sekolah... segala pahit dan manis yang berada disekolah itu akan dirindui oleh kita dan kita akan teringat kembali kisah silam kita....berada disekolah itu apabila kita semakin meningkat umur.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...